Ana sayfa Köyümüz Albüm Üye giriş Konuk defteri İletişim Hizmetler Dosya indirme
Konuk Defteri

Yıllar sonra selam yazalım kale mi kiralim
   - betonkaya, 09.10.2023

Mudanya dan selamlar..

Mudanya da bahar havası yaşıyoruz..
Yusufeli hepimizi üzüyor, yüreğimizi yakıyor..
Yazın ancak geliriz o zaman da muhtemelen Eski Yusufeli sulara gömülür..
   - cmustafagumus, 24.02.2023

yeni yusufelinden selamlar. eski yusufeli yavaş yavaş sular altında kalmaya başladı bir tarih sular altında kalıyor. görmek isteyenlere arkadaşlara duyrulur.
   - sanikor, 23.02.2023

Artvinden hayırlı günler
   - Cemal Akistanbullu, 09.11.2022

Artvinden hayırlı günler değerli oğdarlı dostlar her şey gonlunuzce olsun
   - Cemal Akistanbullu, 29.05.2022

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

Sisteme giriş

Hala hesabınız yok mu? Hesap açmak için tıklayın.

Çevrimiçi
Şu an bağlı olan kullanıcılar:
3 konuk ve 0 kayıtlı kullanıcı çevrimiçi.

Şu anda sitemizde konuksunuz. Buraya tıklayarak ücretsiz kayıt olabilirsiniz.

MEZRALAR GEZİSİ

Yayın tarihi: 24 Eylül 2008 Çarşamba, 2110 kez okundu.
Konu: Coğrafya ve çevre

MEZRALAR GEZİSİ.
ŞENLİK 3.GÜN
DOĞA YOLCULUĞU-1

Özlem Şenliği 3.gününde Mezra gezisi yaptık.
Hem soğuk,hem şağlı hemde dumanlı birgünde .
Oğdardan sabah 10,30 gibi yola çıktık.Fotoğraf makinelerimiz yiyecek içeceklerimiz sırtımızda.
Değirmenlere yukarı dönünce yol gençlerin gözünde büyümeye başladı.dumandan yolun sonu görünmüyordu,ama derenin kenarına yukarı suyun sesiyle doğanın müthiş kokusuyla yürümek içimizi rahatlatıyordu.
Dere kenarına yukarı renk renk çiçekler otlar herkesi büyülüyordu.
Çiçeklerin fotoğraflarını çeke çeke doğayı seyrede seyrede çoça çıktık.çocu tamamen duman sarmıştı.Aynı gün kadastrocular yaylalarda tarlaları tapuladıkları için yaylalar eski günlerini aratmayacak kadar şenlikliydi.
Eskiden yaylalar ne şenlikliydi bu zamanlar çoçta tana sesleri,eşek anırmaları ,çocukların oyun sesleri,Şimdi hiç biri yok.
Hem çoç çiçeği bulmak,hem eski gozadan su içmek ve hemde eski hatıraları bulmak için çoça girdim.Dizlere kadar ot ,şağdan ıslanmış birde çoçun bataklığı dizlerime kadar ıslandım.Ama çoç çiçeği bulma uğruna epey ilerledim sonunda bulamayacağımı anlayınca ve de çok ıslanınca mecbur geri döndüm.Bu arada çoçtaki gölü ve su içtiğimiz yeri bulamadım yerleri bile kaybolmuş.
Yola çıkarak yukarı çoça kadar yürüdüm her adımda bir anı her adımda bir arkadaş sesi tarlalarda oha,çüş sesleri yada tavarların zil sesleri her yandan ses geliyordu ama kimse yoktu.
Yukarı çoçta suyumuzu içtik buz gibi herkesin yerine gelemeyenlerin içemeyenlerin yerine su içtik.yaylalrda 5-10 aile yerlerini tapulatıyordu.
Dumanların sislerin arasında sırta çıktık.Sırtta manzara seyreden İdrisgillere rastladık(Kahraman abi bile bağırmıyordu sırtta manazara seyrediyor sarı çiçek topluyorlardı.
Artık yolun en güzel yerine gelmiştik.bıraz yorulduk ama artık dümdüz yolda etrafı doğayı çiçekleri seyrede seyrede hatta ara sıra ıhu hu çaka çaka gilanı geçip dumanların arasında sanıkora geldik.Saçlarımız yağmur yağmıi gibi ıslanmıştı.Gocoğetten gezlordan bağıranlara bizde bağırarak ıhuhu çekerek cevap veriyorduk.
Sanıkorda Çamlardan resmen su akıyordu şağdan.Havam hem esiyor hem şağ geliyordu resmen kış gibi sertti.Ama burda çay içmeden gitmeyecektik.Termusumuzdan sıcak suyumuzu çıkarıp biraz içimizi ısıtıp lor ekmek soğan yedikten sonra yola çıktık.Bilal eminin evinin yanından ilerleyince az ilerde camuşgilin bayırda soğuk su var belki bir çoğu bilmiyor ama soğuk içimi kolay su yeni kurun yapmışlar.Soğuk suyumuzu da içip eküter yoluna indik.şağlı otların arasından düşe kalka.
EKüter yolu belki köyün en ilginç manzaralı yollarındandır.Ama ne yazkıki dumandan tam çeveryi görmek mümkün olmuyordu.Yollar artık kimse gitmeye gitmeye kaybolmuş.zor geçilir hale gelmişti.Konuşmalarımız kuşaklardan geri yankılanıyor.kuşlar kartallar etrafımızda uçuyor Engin bu arada durmadan resim çekiyordu.
Bazen duman çekilince sanıkoru gezloru ormanları seyretmeye başladık.Bu yoldan ilk defa gelenler hem korkuyor hemde heycan duyuyorları manzara karşısında.
Ekütere gelince burası da başka bir güzel hatta en güzel yerlerden biriydi.Etrafımızda 15-20 kahkaba havalandı.Ekütere kurunun yanına gelince yakınlardan çok güzel gül kokusu geldi.Kurundan sular akıyor çevre belliki Turagil de terketmiş sessiz sakin otlar diz boyunda.Evler her yerdeki gibi harabeye dönmüş yıkılmaya yüz tutmuş.
İnsanın hüzünlenmemesi elde değil.Bu evlerde kimler yaşadı ne acılar üzüntüler yaşandı.Şimdi terkedilmişliğe isyan gibi hepsi gururla ayakta durmaya gayret ediyorlar.
Ekütere gidenler bilir Oğdarın değil çevrenin hatta Türkiyenin en ilginç yerlerinden birisi.Sanki koskocaman bir balkon gibi çevre ayaklarının altında .Oğdar sanıkordan,lükesete tahnagaraya şikerin boğazına Ibonun harmanına hatta Kaçkarlar her yer karşında insan büyüleniyor.
Gezlorun düzünde şenliğe gelenler vardı.oyunlar oynuyorlar eğleniyorlardı.Bizim seslerimize onlarda karşılık veriyorlardı.ben belki 25 sene önce gelmiştim en son ama ilk defa gelenler Eküterin manzarasına hayran kaldılar.
Ordan Ahonun sırtına indik.Artık Gezlordakiler daha yakındaydı elimizi uzatsak değecek gibiydi.Ama yorgunluk belli etmeye başladı.Ahonun sırtında da çayımızı içerek gezlora inmeye başladık.Yollar çocukluğumuzun geçtiği sırtımızda katırla ot taşıdığımız çobanlık yaptığımız yollar kaybolmuş heryer sanki bize küs gibiydi.
Biraz hüzünlenerek biraz heycanlanarak gezlora (hampagilin gezlora) indik.Doğup büyüdüğümüz evleri tarlaları çayırları bayırları gördük.Geçmişi hatırladık hüzünlendik.Kimler geldi kimler geçti gözlerimizden.Bavçagılın suyun sesi şelale gibi hala geliyor.hamzatgilin ,hopurgilin meşe bir adım ötede karşımda.
Bazen görmemek gitmemek daha iyi sanırım.neyse

Bavçagilin gezlorda duman tütüyor Mozo emi bağırıyordu meşede sakız toplarken.Kevelin harmanında çayımızı içtik ekmek yedik.Oğdarın en güzel suyu çınavloğun altında bavçagilin su derler ondan içtik.Duza şenliğe gittik.Gezlorun duzunda epey millet vardı.Oyunlarına karıştık.hatta boğa yarışı yaptık Tevfikin boğası benim boğayı yendi(boğa otu)
Ve geri dönüş başladı.Gezlordan sonra yollar insan kaynıyor arabaların biri geliyor biri gidiyor .Gocoğette Bektaş Paşa emininde çayını suyunu içtik.
Tekrar yola çıktık.Soğuk sulardan içerek merabakeden geçerek Oğdara ulaştık.Sırtta biraz mola verip dağı taşı memleketi seyrettik .
O gün sanırım 6-7 saat yürüdük ama belki oğdarda geçirdiğimiz en güzel günlerden biri oldu.
MEZRALAR GEZİSİ | Hesap Yarat/Giriş Yap | 2 Yorum
Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden sorumlu değiliz.

Re: MEZRALAR GEZİSİ

(Puan: 1)
Gönderen: sayar Tarih: 24 Eyl 2008 - 11:34
(Kullanıcı bilgisi
OLAY BUDUR İŞTE. ÖNCE DİZLERİNİZE , SONRA GÖZLERİNİZE, DAHA SONRA SÖZLERİNİZE SAĞLIK...
Bu yazıyı okuyup ta nasipse 2012 de oralara gitmek istemeyenlerin OĞDAR lılıklarından resmen şüphe ederim.